maanantai 26. maaliskuuta 2018

LASTEN PARAS YSTÄVÄ 1

LASTEN PARAS YSTÄVÄ

Minulla on kirjahyllyssäni ihastuttava, vanha kirja; Lasten Paras Ystävä. Sen on kirjoittanut Ensio Lehtonen, vuonna 1946.
Kirja on osoitettu, juuri teille, te rakkaat lapset, mutta kyllä se sopii luettavaksi sinullekkin, lapsenmielinen, uskova aikuinen.
Ajattelin, että alan tuoda sen tarinoita, pieninä palasina, pikku hiljaa. Valitettavasti en osaa tuoda kirjan kuvitusta teille, mutta yritän kuvittaa sitä sopivalla tavalla. Haluan jakaa tuon ihanan teoksen teille. 




Näin se alkaa:

RAKKAAT LAPSET 
( 📘 osa 1)

Olen ajatellut teitä, rakkaat lapseni, kun olen koonnut ja kirjoittanut tätä kuvakirjaa Jeesuksen elämästä. Juuri teille olisin tahtonut kertoa Jeesuksesta jotain hyvin kaunista, suurta ja ihmeellistä. Siksi olen etsinyt rakkaasta Raamatustani kaikki kauneimmat kertomukset, suurimmat voimateot ja ihmeellisemmät tapaukset. Uskon, että te pidätte niistä.
Mutta sydämeni toivoo, ettette ainoastaan pitäisi Jeesuksesta ja hänen kertomuksistaan, vaan että hänestä tulisi teidän paras Ystävänne.
Noin kaksikymmentäviisi vuotta sitten Jeesus tuli minun sydämeeni. Silloin Hän tuli minulle rakkaaksi. En ole osannut häntä rakastaa aina niinkuin olisin tahtonut. Mutta hän on ollut kuitenkin minulle rakastava Jeesus. Yhä uudelleen olen saanut näiden vuosien kuluessa ilolla ja ihmetellen todeta:  ...Jeesus rakastaa minua!" 
Rakkaat lapseni, Jeesus rakastaa teitäkin! Jeesus rakastaa koko sydämellään. Hänen rakkautensa suuruutta emme voi mitata. Se on aivan käsittämätöntä. Golgatan risti ja verihaavat todistavat, että Jeesuksen rakkaus on ollut kuolemaakin väkevämpi.
Tämä Jeesus on teidän paras ystävänne. Hänestä tämä kirja kertoo, hänen valtavista töistään ja ihanista opetuksistaan. Olen ottanut Raamatusta aivan sanasta sanaan sen, mitä Raamattu niistä kertoo. Mutta olen myös näihin kertomuksiin lisännyt poikia ja tyttöjä ja enkeleitä. En tietysti tiedä, ovatko juuri nämä lapset olleet Jeesuksen seurassa. Mutta samalla tavalla kuin nämä pienet ovat uskoneet Jeesukseen, ovat tuhannet muutkin lapset häneen uskoneet. Samoin ovat enkelit todella olleet olemassa. Ja ovat tänäkin päivänä. Teilläkin on omat enkelinne. 



Siksi nämä kertomukset eivät ole satuja. Ne ovat todella totta. Ihmeellistä todellisuutta.
Tässä kirjassa ei ole kerrottu Jeesuksen kuolemasta, ei ylösnousemuksesta eikä siitä, kuinka hän sen jälkeen kulki opetuslastensa seurassa näkymättömänä Vapahtajana. Näistä ihmeellisistä asioista kerron seuraavassa kirjassa, jos Jeesus uskoo sen kirjoittamisen minulle ja antaa elämänvuosia ja voimia sitä varten.
Toivon, että .. Lasten paras Ystävä on teille rakas ja kallisarvoinen kirja, jonka säilytätte huolellisesti ja luette yhä uudelleen. Kaikkein kauneimmat kohdat on sitten opeteltava ulkoa.
Tämän kirjan tuottama voitto tekijänpalkkioineen lankeaa orpokoti Päivölän hyväksi; jossa hoidetaan sotaorpoja ja kotinsa menettäneitä lapsia. Muistakaa heitä rukouksissanne tätä kirjaa lukiessanne. Heidän osoitteensa on vain, Puistola.
Rakkaat lapseni, teitä siunaten ja teidän puolestanne rukoillen, lähetän tämän kirjan teille.
Muistattehan aina: Jeesus rakastaa teitä!
Jeesus on lasten paras Ystävä.

                                      Taivaskalliolla 14.10.1946.

                                                 Ensio - setä.




JEESUS POIKANA

.. JEESUS VARTTUI VIISAUDESSA
JA IÄSSÄ JA ARMOSSA JUMALAN
JA IHMISTEN EDESSÄ." 


                                                                  Jatkuu ... 💗

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

JOULUEVANKELIUMI 2023 LAPSILLE

JOULUEVANKELIUMI  Katso video: https://youtu.be/DK4enWg6ky4?feature=shared Heinillä härkien kaukalo: https://youtu.be/UaZV351JERE?si=0ZWAv5e...