maanantai 29. lokakuuta 2018

ILTARUKOUKSIA

Iltarukouksia

Minä lapsi pienoinen

Minä lapsi pienoinen, aamuin illoin rukoilen.  Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan Isää aina kiitän.  Suojaa meitä kaikkia, pieniä ja suuria.  Amen
Levolle lasken Luojani
Levolle lasken Luojani, armias ole suojani.  Sijaltain jos en nousisi, taivaaseen ota tykösi.

***
Rakas Jeesus
Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä.  Siivillänsä meitä peitä, ethän meitä koskaan heitä.  Amen

***
Sylihisi Jeesus rakas
Sylihisi Jeesus rakas nukkua mun taasen suo.  Enkelisi kaitsijaksi käske vuoteheni luo.  Ota hellään huomaasi vanhempani rakkahat, siskot, veikot jotka kanssain kasvavat.  Amen

***
Rakas Taivaan Isä
Rakas taivaan Isä, silmäs meihin luo.  Rakkautta lisää, lahjojasi suo.  Anna taivaan valo rintaan jokaisen.  Kylvä siemen jalo lasten sydämeen.  Amen

***
Isä lasten armias
Isä lasten armias, kaitse mua pienoistas.  Kussa, kunne kulkenenkin, turvanain on Herran henki. Amen

***
Tule Jeesus lapses luo
Tule Jeesus lapses luo, armos, siunaukses suo.  Tue pientä horjuvaa, johda tietä oikeaa.  Amen

***
Jeesus lasten auttaja
Jeesus lasten auttaja, varjele mua vaaroista.  Mikä liekin matka mulla, onnen ohjat ain on sulla, suo mun luokses tulla. Amen

***

Kaksi iltarukousta Laila Hietamies-Hirvisaaren kirjoista:
” Rakas Jumala, taasen on ilta, yö joutuu ja nukuttaa, surut lievitä vanhemmilta ovat taas ne murheissaan.  Koko maailman kansoja siunaa.  Kotieläimet läävässä makkaa ne lempiät kiltit nii rakas Jumala tähtien takkaa näjet niijenki huoneisii uni rauhaisa kaikille anna.   Amen”
”Ilta jo joutuu, kädet yhteen liitän, päivästä tästä Isää taivahan kiitän.  Varjele yöllä, uni rauhaisa anna, vaarojen tullen minut turvahan kanna.  Taivahan Herra, ota pyyntöni vastaan tiijän sen varmaan, ei Isä unhoita lastaan.  Lapsen oma enkeli, ole yöllä ympärillä,  päivällä pään päällä.  Katso kultasilmilläsi, peitä kultasiivilläsi.  Amen”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

JOULUEVANKELIUMI 2023 LAPSILLE

JOULUEVANKELIUMI  Katso video: https://youtu.be/DK4enWg6ky4?feature=shared Heinillä härkien kaukalo: https://youtu.be/UaZV351JERE?si=0ZWAv5e...