perjantai 9. marraskuuta 2018

JEESUS PIENEN MIEHEN KODISSA 23

 Lasten Paras Ystävä kirja jatkuu ...



Ja Jeesus tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen kautta matkalla Jerusalemiin. Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus, ja hän oli publikaanien päällysmies ja oli hyvin rikas.
Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli vartaloltaan pieni.
Niin hän juoksi edelle ja nousi silkkiäispuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesuksen oli kuljettava sitä kautta.
Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle:
- Sakkeus, tule kiireesti alas, sillä tänään minun pitää olla sinun kodissasi.
Ja Sakkeus tuli kiireesti alas ja otti hänet iloiten vastaan. Sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen:
- Syntisen miehen luo hän menee majailemaan.
Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle:
- Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin.
Niin Jeesus sanoi hänelle:
- Tänään on pelastus tullut tälle kodille, koskapa hänkin on Aabrahamin poika, sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Niin Jeesus meni hänen kanssaan ja majaili Sakkeuksen kodissa.
Ja Sakkeus ja koko hänen perhekuntansa palvelivat iloiten Jeesusta ja ihmettelivät sitä, että hän oli katsonut heidän kotinsa arvolliseksi ottamaan hänet vastaan.



Ja kaikki Jerikon köyhät kiittivät Jumalaa siitä, että pelastus oli tullut Sakkeuksen kodille, sillä hän valmisti heille suuret pidot ja jakoi kaikkea tavaraa tarvitseville.
Kun Jeesus lähti hänen kodistansa ja vaelsi ylös Jerusalemiin, istuutui Sakkeus tilikirjojensa ääreen ja tarkasti, keneltä hän oli petoksella jotakin ottanut.
Niin hän lähti kauppiaiden luokse ja sanoi heille:
- Hyvä ystävä, minä olen ollut publikaanien päämies ja olen ollut syntinen ihminen, koska olen petoksella ottanut sinultakin rahoja. Mutta Jeesus Nasaretilainen, joka vaeltaa ympäri ja tekee hyvää ja antaa ihmisille syntejä anteeksi, löysi minutkin, joka olin kadonnut, ja pelasti minut synneistäni. Hänelle minä lupasin, että sen, minkä olen petoksella ottanut, annan nelinkertaisesti takaisin. Siksi pyydän sinultakin vääryyttäni anteeksi ja korvaan sinulle kaiken nelinkertaisesti.
Ja kaikki kauppiaat, jotka tämän kuulivat, ihmettelivät. Ja toiset heistä suuttuivat ja ajoivat Sakkeuksen ulos huoneestansa, mutta toiset hämmästyivät ja sanoivat:
- Totisesti Nasaretin mies on Jumalan profeetta, kun Sakkeuskin, joka oli publikaanien päämies, oli hänen vaikutuksestaan tehnyt parannuksen.
Ja he kyselivät häneltä, mitä Jeesus oli opettanut ja kuinka hän voi tehdä uusia ihmisiä sanansa voimalla. Niin Sakkeus kertoi ilolla kaiken sen, minkä oli Jeesukselta kuullut ja kuinka Jeesus oli tullut hänen kotiinsa ja tuonnut sinne pelastuksen tullessaan.
Kun Sakkeus palasi kauppiaitten luota kotiinsa, kulki hän silkkiäispuun ohi, josta Jeesus oli kutsunut hänet alas.
Hän ihmetteli sitä, kuinka Jeesus oli nähnyt hänet suuressa puussa, joka oli täynnä lehtiä, ja kuinka hän oli tiennyt hänen nimensä.
Niin hän pysähtyi silkkiäispuun alle, kumarsi ja ylisti Jumalaa sanoen:
- Totisesti ei Jumalalle ole mikään mahdotonta. Ennenkuin minä olin, hän minut näki ja hänen silmänsä ovat seuranneet minua kaikkina elämäni päivinä, kun minä kuljin kadotuksen tietä. Kiitetty olkoon minun pelastukseni Jumala!

jatkuu ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

JOULUEVANKELIUMI 2023 LAPSILLE

JOULUEVANKELIUMI  Katso video: https://youtu.be/DK4enWg6ky4?feature=shared Heinillä härkien kaukalo: https://youtu.be/UaZV351JERE?si=0ZWAv5e...